söndag, oktober 21, 2007

Kändisars bloggar är som parasiter på okända personers bloggar

Det känns lite kluvet med kändisars bloggar. Nyss var jag inne på Magnus Ugglas blogg och Eldkvarns "Svart Blogg". Jag menar ungefär så här: Det är orättvist mot alla oss andra. Vi som inte är kända sedan tidigare måste alltså alla tävla om utrymme med sådana som redan är jättekända. Om man tänker: "Nu skall jag läsa några bloggar", så är ju sannolikheten stor att man väljer någon kändis' blogg framför en okänd persons blogg. Magnus och Plura kan ju få hundratals kommentarer på en ganska likgiltig post. De har redan all uppmärksamhet de förtjänar - och så skall de dessutom få uppmärksamhet för sina bloggar. Vad får jag? Jag får vara nöjd om jag får en enda kommentar till en post som jag har lagt ned ganska mycket krut på.

Otack är världens lön. Rättvisa finns inte. Okända personer skall förbli okända, ty så vill kändisarna ha det.

6 kommentarer:

Blogger mrdantefontana sa...

Jag läser hellre din blogg i alla fall.

5:18:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Åh, jag tackar!

5:38:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men jag håller mig till din blogg oavsett vad Uggla, Perez och alla andra skriver...fast Jonas Gardell är helt ok att läsa... men han har helelr inte fattat att han är känd ;)

8:28:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

8:29:00 em  
Blogger Pierre Falk sa...

Bloggar Plura?

(Fast, det visste jag. Men jag har aldrig läst hans blogg. Din däremot har jag läst mycket, men kommenterat lite dåligt.)

8:55:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

hosanna: Jag tackar. Gardell? Nja, jag är lite skeptisk.
pierre falk: Jag brukar ha koll på din blogg också - och ibland kommenterar jag.

8:15:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida