fredag, oktober 19, 2007

Sju klassiker i en

I dag hämtade jag ut den här på icke-Posten, d.v.s. en lokal butik:
Jag behöver antagligen inte skriva någon njugg eller likgiltig recension efter att jag har läst den - här med en länk till Tomas Sjödins kommentar. Jag anar redan nu att den får MVG eller en femma på en femgradig skala. Jag har redan "låneläst" tre av de verk som ingår här - och jag har svårt att föreställa mig att betyget skulle kunna bli något annat.

Ingen annan enskild författare har betytt lika mycket för mig på min väg till min tro som just C. S. Lewis. Att nu äga denna volym och likt Tomas Sjödin kunna stryka under och skriva anteckningar i marginalerna - ah, det är en njutning. Höst och kommande vinter har nu med en gång blivit mycket lättare att hantera.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida