lördag, juli 21, 2007

Varför mäktig?

Inte ett dugg klargörande. Det kan man säga om intervjun med Margot Wallström i TV4. Det har alltid förvånat mig hur vissa personer har kunnat få så mycket makt som de faktiskt har. Margot är inget undantag. Hon är EU:s näst mäktigaste person. Det är för mig en gåta hur hon har hamnat där. Intervjuaren lyckades inte räta ut ett enda frågetecken. Jag undrar fortfarande om det räcker med att vara allmänt småtrevlig, ytlig och oförarglig för att kunna skaffa sig mycket makt. Jag inser inte Wallströms storhet.

Intervjuaren var en mes. Varför kan ingen göra en riktigt inträngande intervju en enda gång? Frågor jag skulle ha ställt är t.ex. dessa:
- Varför har just du hamnat på den här posten?
- Vad är det som är så bra med EU?
- Varför är det viktigt att utvidga EU?
- Vilka knep använder du för att göra ett bra jobb?
- Hur tänker ni bekämpa den organiserade brottsligheten inom EU?
- Vad är det som är så bra med dig?
- Skulle Hitler ha gillat EU?

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag vill mena att frågan "vad är det som är så bra med EU" rymmer en självmotsägelse... För vad har denna union uträttat av värde sedan vi gick med? /J A

3:26:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tja, säg det.

9:36:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida