fredag, juli 20, 2007

En liten tripp längs med ostkusten

I dag har vi kört vår traditionella Timmernabbenrunda. Jag är så tacksam för att bo vid en kust. Jag skulle bli knäpp av att bo inne i landet, utan möjlighet att se en öppen horisont. Att kunna andas in havsluft tycker jag är en mänsklig rättighet.
Vy från Timmernabben på eftermiddagen denna dag. Till höger bredvid fotografen säljer man fisk i olika former. Jag mötte en tysk som skulle köra motorcykel till Stockholm i dag för att så småningom vara med på en musikfestival. Han menade, att fisken på det här stället är den godaste fisk han någonsin har ätit. Jag uttalar mig inte i den frågan. Jag är skeptisk till mat som nästan luktar sulfatfabrik.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Timmernabben. Det var där busarna samlades en gång i tiden när det var midsommar. Fruktat ställe. :-)

12:17:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

En gång såg jag där en stolle som gav sig ut i vattnet med kläderna på och skulle försöka fånga en svan. Vissa platser drar åt sig dårar...

5:45:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida