torsdag, juli 19, 2007

Svensk sommar - ett långfinger i luften

Vi körde vår traditionella årliga runda söderut längs Ölands västkust, från Byxelkrok till Äleklinta. Det är en underbart vacker runda, men man får köra vansinnigt försiktigt. Det är nog någon ekonomisk förening som ansvarar för underhållet av vägen och man vill tydligen inte locka dit alltför många turister. Man tänker nog, att om vägen är tillräckligt jäkla genomusel, så vill ingen köra där.

Den här första bilden nedan tog jag vid Neptuni åkrar. Blåelden har blommat färdigt. Nu ser det väldigt sterilt och tråkigt ut.
Nästa bild är tagen på samma plats vid samma tillfälle i eftermiddags. Jag ser den som en symbol för svensk sommar. Blått och gult i en öken av tristess och grusade förhoppningar. "Vi måste glädjas åt det lilla. Vi måste ta vara på tillfällena." Det är synd om svenskarna.
I bilstereon Ulf Lundells "Isabella" - hans absolut bästa bit enligt mig. Jag fick torka mina ögon.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida