fredag, juni 01, 2007

Oväntat besök

Det är lite märkligt. Jag blir nyfiken. Vilka är ni som besöker denna blogg? Enligt besöksräknaren i Bloggportalen har jag nästan 100 besök om dagen - om man slår ut veckostatistiken jämnt fördelad. Hur går det till? Hur hittade ni hit? Återvänder ni hit? Etc. Och varför har jag inte 100 kommentarer om dagen?

Vidare undrar jag hur det skulle se ut om jag plötsligt struntade i anonymiteten. Skulle besöken minska eller öka? Jag vet inte. Jinge hävdar, att polisen kanske snart "klämmer åt" alla oss anonyma - eller pseudonyma - bloggare. Då får i så fall polisen att göra - men de har väl viktigare saker att syssla med!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej!
Jag halkade in på din blogg av en tillfällighet, jag tror jag sökte på ordet "agnostiker". Sedan läste jag vidare och såg att du skrivit något om Blues Project, och att du nämnde någon bok av Claes Jansen. Jag kunde konstatera att du har hyfsad smak vad gäller musik och litteratur, och har lagt bloggen bland favoriterna och jag går in och kollar ibland. Jag har själv gjort lite försök att blogga, men det har stupat på att jag varit alltför självkritiskt. Självkritik är ju annars en bristvara hos många bloggare... Det är svårt att hitta balansen mellan det privata och det personliga. En som lyckas hålla denna gräns är Bodil M, vars blogg du säkert upptäckt. En som är ohöljt privat men ändå väldigt läsvärd är Plura´s svarta blogg.
Själv har jag valt att lägga ut mitt tyckande på en enkel hemsida. Kolla gärna om du vill på www.fnobus.se Hälsningar "fnobus"

9:07:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Jag bugar och tackar för denna positiva kommentar! Självkritik är knepigt. För mycket är knäckande och för lite kan vara dumdristigt. Och ja - det är en svår balansgång mellan det privata och det personliga. Jag vill inte vara rent privat. Därför har jag t.ex. aldrig någon bild på mig själv eller mina släktingar, vänner eller bekanta.
Nu skall jag besöka din hemsida!

5:05:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida