torsdag, maj 24, 2007

Intressant? Zzzzzzz...

Jaha. Vem bryr sig egentligen om detta? Vem tror han att han är? Strindberg? Intellektuell gigant? Jag tänker inte läsa en enda rad av honom - ännu mindre köpa en bok av honom. Han får bli hur analog han vill. Han är tydligen en snobb som uttalar sig tvärsäkert om något han verkar ha dålig koll på. Och just den typen har jag extra svårt för. OK, att det finns en massa konstigheter och totalt vrickade saker i bloggosfären. Men du hittar också en hel del otroligt intressanta och läsvärda saker som ofta är bättre, piggare, friskare, djärvare och roligare att läsa än något du kan hitta i pressen.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Han lär få äta upp sin krönika och helt analog lär han inte kunna bli så det spricker redan där. Jag tänker på ip-telefoni och digital-TV :-).

Han lär nog inse att info från dammiga uppslagsverk inte håller längre och att man måste googla för att hitta information.

Annica

2:57:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Hans resonemang är ungefär lika stolligt som att säga så här:
- Jag går aldrig mera på bio för det görs så många dåliga filmer
- Jag sätter inte min fot i en bokhandel för det skrivs så många dåliga böcker
- Jag går aldrig in i en musikaffär för det görs så mycket dålig musik
- Jag går aldrig på konstmuseer för det görs så mycket konstig konst
eller varför inte:
- Jag svarar aldrig i telefon för det pratas så mycket strunt i telefon
och
- Jag öppnar aldrig dörren för man vet aldrig vilken konstig människa det kan vara på andra sidan
Etc.
Resonemanget faller på sin egen orimlighet.

8:18:00 em  
Anonymous Anonym sa...

ööööö!

8:57:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Ööööö?

4:58:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida