söndag, maj 27, 2007

Hemma igen

Bloggtorka? Nja, snarare bloggfrånvaro. Jag har hälsat på delar av släkten, kan man säga. Det är gott att komma iväg så på en helg, med två övernattningar. Man hinner koppla bort vardagens gråa, trista lunk helt och hållet. Men det är också gott att komma hem igen. Jag funkar i alla fall så: jag uppskattar hemmet mera när jag har varit bortrest ett par dygn.

I bilstereon på vägen hem: Rolling Stones' "Exile on Main Street". Jag hade den bara på kassettband tidigare. Nu var det dags att skaffa den på CD. Onekligen en bra platta - den förtjänar sin plats högt upp på en lista över tidernas bästa rockalbum. Snopet att jag missar Stones' konsert i sommar - med Van Morrison och hans band som förband. Det blir för stressigt: dagen före konserten skall vi precis ha kommit hem från en längre resa och vi lär då vara ganska matta och trötta.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida