lördag, juni 02, 2007

NN skriver

Det här med anonymitet, pseudonym och alter ego etc. Jag kan inte riktigt släppa det, som du märker. Jag vill hålla isär mina roller. Jag är inte ute efter att bli känd eller igenkänd. För mig är det enda viktiga att dela med mig av sådant jag tycker är intressant och spännande och kul att känna till. (Läs min profil, så får du veta mera.) Ja, det är klart att jag vill få trevliga och intressanta kommentarer - förstås.

Jag föreställer mig, att jag kan släppa loss mycket mera om jag bloggar under en okänd identitet. Om alla mina läsare skulle veta vem jag egentligen är, så skulle det förmodligen dyka upp för mig helt okänt folk på min arbetsplats och låtsas att de känner mig. Man skulle blanda ihop min yrkesroll med mitt privata bloggande. En del skulle inte kunna hålla isär mitt yrkesliv från mitt fritidsliv. Det skulle sannolikt bli en belastning i jobbet. Det skulle också kunna innebära, att vissa personer inte skulle våga vara öppna emot mig p.g.a. rädsla för att sedan figurera i min blogg. Jag tror också, att jag skulle behöva bli mycket försiktigare i mitt skrivande och behöva ta en massa hänsyn till höger och vänster. Kollegor på min arbetsplats skulle kunna börja tissla och tassla om allt möjligt jag bloggat om. Etc. Det där vill jag inte veta av.

Jag är inte överbevisad om att det är kriminellt att blogga anonymt eller under pseudonym. Därför fortsätter jag som hittills.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida