onsdag, maj 23, 2007

Knasig rankning

Av någon för mig okänd anledning låg denna lista plötsligt på ett bord på jobbet i dag. Den är visserligen ett år gammal, men den stämmer nog ganska bra ännu. Det finns mycket man kan orda om den. Det dyker upp den ena märkliga saken efter den andra. Varför rankas t.ex. alltid civilingenjörer så förbaskat högt? Vad är det som är så märkvärdigt med dem? Och varför rankas en webbdesigner högre än en journalist? Och varför rankas en reklamare högre än en gymnasielärare? Etc.

Jag blir så trött. Jag orkar inte bli förbannad, ty det tjänar ingenting till. Det vet jag eftersom jag har varit förbannad hela mitt liv på knasiga graderingar - och det har inte ändrat ett skvatt. It's a mad, mad, mad, mad world.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Madicken sa...

De sista ska bli de första heter det ju!!! Bara att vända på listan då. Förresten ALLA utan arbete då???

4:22:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, just det... Frågan vem och hur du är blir helt ointressant i en sådan här lista. Det enda man har brytt sig om är frågan "Vilket yrke?". Man kan också fråga sig vilka som blev tillfrågade att ranka dessa yrken. Jag undrar om frågorna ställdes till okunniga sjundeklassare.

5:21:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida