onsdag, mars 21, 2007

Märkliga djur i Vår Herres hage. 16

Typer som alltid skall "ässa sig" på kurser och konferenser och liknande tillställningar. Så tradiga de är. Jag nästan spyr bara jag tänker på dem. Ni känner säkert igen typen. Ni har alla råkat ut för en sådan "pain in the ass" någon gång. Han - det är oftast en han - tror att han har kommit på världens mest intelligenta fråga och skall med den försöka få föredragshållaren eller kursledaren - eller vem det nu är som undervisar - på pottkanten. Jag ler alltid skadeglatt i smyg när ett sådant försök misslyckas. Men ännu mera irriterande är det när den här typen frågar en sak som en kvinna - det är oftast en kvinna - har frågat en stund innan. Han tycker frågan var smart och vill ge sken av att han är först med att ställa den, så han omformulerar kvinnans fråga lite grann - men det är uppenbart för varje tänkande människa att han försöker ta åt sig äran på kvinnans bekostnad. Den här typen är odrägligt självupptagen och självgod. Och är kursledaren el. motsv. en kvinna, så går han verkligen i gång på alla cylindrarna. Det är som om han tänkte: "Jag skall knäcka det jävla fruntimret. Jag skall ställa så många frågor att hon blir alldeles förvirrad och kommer av sig helt." Usch för sådana personer. De stjäl viktig tid från oss andra. De är äckliga energitjuvar.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida