söndag, mars 18, 2007

Let the mystery be

Vad menar hon egentligen med den här krönikan? Menar hon verkligen, att det är lika likgiltigt att ha sex som att borsta tänderna? Jag måste opponera mig.

När det blir lika spännande att "göra kärlek" (som engelsmännen säger) som att borsta tänderna eller tvätta sig eller kamma sig eller nå't... ja, hur kul är det då? Vi vet vad resultatet blir. Alla som har kunnat se eller läsa om "Big brother" vet att det blir det som händer. När alla knullar runt med alla är det inte roligt längre. En av de kvinnliga deltagarna i den ökända TV-serien hade just uträttat sitt lilla handarbete i mörkret när hon yrade "Vems pitt var det nu jag runkade?". Är det så Ann Heberlein vill att vi skall avdramatisera sexualiteten? I så fall blir det ingenting alls kvar av spänningen och magin. Frågan är om det då ens kommer att finnas någon lust kvar. Kul?

Kalla mig moralist eller torrboll eller hämmad eller vad tusan du vill. Jag säger som Iris DeMent i en av hennes låtar (fastän hon där syftar på något annat): "Let the mystery be".

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida