måndag, mars 19, 2007

Författarbygd

Vi hade varit i Spanien sommaren 2004. Vi var inte mätta på att skaffa nya intryck. När man blir det har man problem... En dag i juli utforskade vi en liten bit av Sverige. Det är en klyscha, men den är sann: Sverige är fantastiskt.
Den här bilden tog jag i närheten av Alltidhult. Där ligger det ännu en skolbyggnad som är känd bl.a. för att ha varit i bruk när en svensk Nobelpristagare var liten. OK, jag skall sluta skriva i gåtor. Harry Martinson gick i nämnda skola 1913-1914. Han promenerade förmodligen på den här stigen. Kan ni se framför er varifrån han fick inspiration till t.ex. "Vägen till Klockrike"? Jag kan.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej
Härlig bild. På den stigen har jag sprungit mycket som tonåring när jag bodde i Alltidhult. Stigen leder ner till sjön Raslången. Spången på bilden fanns inte då. Vi talar här om tiden 1956-1965.
Vi fiskade både i ån och i Raslången. Det fanns gott om öring i ån liksom svenska kräftor.
Min e-post är
sten-evert.lundberg@kapitalet.info
Jag bor i Norrköping.

3:42:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Trevlig kommentar! Det är kul med vissa barndomsminnen. En del händelser, personer, dofter, ljud m.m. minns man så väl som om allt hade inträffat i förra veckan.

4:52:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida