lördag, mars 17, 2007

Nytt nr av "Trots allt"

Varje gång det kommer ut ett nytt nr av tidskriften Trots allt finner jag anledning att kopiera ett par artiklar eller essäer ur pappersversionen. Årets första nummer hann nätt och jämnt hamna på "bibblan" förrän andra numret kom ut på nätet. Jag känner lite stress inför det. Knappt har jag läst Maria Küchens artikel "Det heliga skrattet" om Gud och humor förrän jag måste skynda genom de andra kopiorna jag tog.

"Trots allt" är alltid läsvärd - mer eller mindre. Jag ser fram emot att läsa vad Inger Alestig och Jackie Jakubowski anser i sina betraktelser under temat "Vad ska vi med kyrkan till?" i nr 1 och vad Ylva Eggehorn och John Swedenmark skriver om samma ämne i nya numret.

Redan nu och här vill jag länka till Magnus Sundells ledarekrönika i nr 2 - av den enkla anledningen att den är bra skriven och ger en del att tänka på.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida