söndag, mars 18, 2007

Stellan intervjuad

I söndagens bilaga till Aftonbladet blir Stellan Skarsgård intervjuad. Jädrar i min låda vad jag gillar hans inställning till olika saker och ting! Han hade kunnat vara värsta divan, men han har båda fötterna kvar på jorden och verkar inte det minsta överlägsen. Han tar visserligen snuskigt bra betalt för vissa filmroller, men då tar han mindre för andra. Han betalar gärna massor i skatt. Han gillar inte alls privatiseringar av skolor m.m. "Jävla otyg", säger han. Och han verkar vara gourmet - men tänker rött. Han verkar vara en hedersknyffel som gillar vit tryffel. Varför inte? Även jag, som f.ö. är nästan jämngammal med Stellan, vill ha rätt att "smörja kråset" och ändå kalla mig "vänster". Det är bara en intelligensbefriad fördom att vänstermänniskor inte kan vara finsmakare. Poängen är att vänstermänniskor vill att alla skall ha samma rätt till gommens läckerheter.

Det hade varit oförskämt trevligt för mig att ha med honom i min bekantskapskrets. Jag tror att vi har samma tycke och smak när det gäller mycket.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vi är överrens om Stellan. Skönt med människor som inte är dryga trots att de skulle komma undan med det. Dessutom har han, som sagt, en vädlgit skön distans till sitt yrke.

12:59:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, självdistans är en dygd. Man önskar att flera hade det. En del kan ju inte hantera kändisskapet alls. De tror nog att månen kan ändra bana efter dem.

7:32:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida