fredag, januari 19, 2007

Rumours

Det här är - trots att det är kommersiellt och skaffade gruppen ytterligare anklagelser om svek - ett mycket bra album. Det släpptes för nästan exakt 30 år sedan - och det håller än.
Gruppen var i upplösningstillstånd p.g.a. inre slitningar och samtidigt åstadkom man den kanske mest kreativa plattan i karriären. Här finns inte en dålig bit, men vissa minns man ju bättre än andra. Många dansgolv har fyllts när disc jockeyn valt "Second hand news", "Don't stop", "Go your own way" eller "The chain". Jag minns hur jag själv gärna lekte John Travolta till dem. Väldigt fina melodier är de.

Elvis Costello får förlåta mig. Han tyckte att Fleetwood Mac blev kass när Peter Green inte längre var med i gruppen. Jag är inte fullt så "renlärig" eller "ortodox" eller vad vi nu skall kalla det. EC tog med "ABBA Gold" på sin lista, så då "puffar" jag för den här plattan.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Thomas – det är du som har rätt och Elvis har faktiskt fel. Detta ÄR en bra platta. Basta! /Janne (som inte kunde logga in...

10:45:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

You make blogging fun.

11:43:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida