söndag, januari 28, 2007

Flera Rhodosbilder

Dags för ett knippe Rhodosbilder igen. Vi var alltså där hösten 1980.

Av den här skylten tror jag att man kan dra slutsatsen, att många svenskar hade varit på Rhodos innan vi kom dit - lägg märke till "PÄLSAR":
Vi promenerade mycket i staden, liksom en hel del andra turister. Här stannade jag till och lyfte kameran:
Vi hittade ganska snabbt ett ställe som verkade vara populärt: restaurangen Sokrates. Att luggslitna och magra katter gick omkring och hoppades på matrester var en sådan där smäll man fick ta. Vi satt i alla fall där och åt moussaka (tror jag) med denna utsikt: En kväll var vi och lyssnade på Gregoris i hans egna ställe. Stämningen steg ju längre tiden gick och jag antecknade i fotoalbumet efteråt: "Värt hela resan!"
Till sist: när vi var på nattklubben Copacabana tillsammans med några andra svenskar kunde jag inte låta bli att ta denna bild på en av de inhemska skönheterna. Jag tycker hon var klassiskt grekiskt vacker:

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida