torsdag, januari 25, 2007

Rhodos hösten 1980

I Bloggportalen har jag lagt min blogg bl.a. under kategorin Resor. Jag måste ju leva upp till det, annars kör jag med falsk marknadsföring.

Och så märker jag, att våra gamla papperskort håller på att mörkna och bli dåliga. Rädda vad som räddas kan! Jag måste scanna må-å-ånga bilder för att rädda dem undan förgängelsen.

Alltså: hösten 1980 flög vi för första gången utomlands, min kära fru och jag. Vi landade på Rhodos och bodde i staden med samma namn. Jag hade tidigare på sommaren fått mitt första fasta jobb och framtiden kändes ljus. Nå, där nere i Rhodos befann vi oss en dag vid en plats med denna utsikt:
Och så här såg det ut vid den antika stadion:
Vi älskade Grekland och grekerna, både min fru och jag. Det lugna tempot, den gästvänliga stilen, den grekiska maten med souvlaki, moussaka, fetaost etc., det sköna klimatet m.m. Vi vill dit igen, för att se Aten och Kreta och Samos och den tretungade halvön och en hel del annat. Varför skall livet vara så kort?!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida