lördag, januari 27, 2007

Andnöd?

Lassgård som Wallander - jag vet inte. Jag är skeptisk. Rolf Lassgård spelar väl ungefär likadant alltid? Lite loj och oengagerad för det mesta - för att plötsligt bryta ut i något raserianfall. Och jag har svårt för hans pustande och stönande och stånkande. Det oskicket har han f.ö. gemensamt med Jakob Eklund. När Eklund spelar polis så måste även han pusta och stöna och stånka. Varför? Har inte de båda herrarna tagit någon kurs i andningsteknik? Eller har de dålig kondis? Det blir hur som helst tradigt att lyssna på.

Och så en osannolik scen i kvällens avsnitt av "Brandvägg": När Wallander kommer på det där med bankomatkoden, så vet plötsligt alla i hela poliskåren vad var och en skall göra. Hur gick det till? Telepolipati?

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Janne A sa...

Skönt att jag inte är ensam att reta mig på flåsandet i svenska polisfilmer. Jag har ofta undrat varför, kan det vara så att de flåsar för att understryka hur jobbig deras tillvaro är? Kan man rentav få en Guldbagge för båsta flåsande, kanske.
Brandvägg = kalkonvarning?

3:04:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Skönt att jag inte var ensam... Och kalkonvarning? Ja.

3:35:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida