lördag, januari 20, 2007

En god granne - och så icke-polaren Per

Det är bra att ha goda grannar. Den där stormen Per har nuddat oss och givit oss några örfilar. En takpanna lossnade och kasade hela vägen ut på gatan och slogs i fyra bitar. Tur att ingen bil eller människa fanns där på gatan när det hände! En annan takpanna lossnade och kasade ned för att para sig med pannan under i någon sorts stillsam tantrasex. Givetvis rörde det sig om två pannor som befunnit sig högt uppe på taket. Inte ens världens längsta man skulle ha kunnat nå dem. Lagen om alltings jävlighet gjorde sig påmind. Inte har jag någon stege, ty jag är höjdrädd. Men den goda grannen ringde på dörren och påpekade detta faktum att en panna hade försvunnit och en annan hade kasat ned. Han erbjöd sig att rätta till det hela, om jag hjälpte till med att hålla i stegen medan han klättrade upp. Jag hade varit en idiot om jag nekat till ett så flott erbjudande.

Direkt efter detta hjältemodiga ingripande från grannen tog jag ensam itu med en annan och helt ofarlig sak. Du som är trogen läsare av denna blogg (Tack!) kanske minns detta. Sopsäckarna lossnade nyligen p.g.a. Per från sina fästen och blottade marken under. Sådana fula tilltag gillar inte jag, så jag blev tvungen att ta sopsäckarna under upptuktelse. Jag placerade helt sonika fyra säckar med plantjord på dem. Det krävs nu en tyfon för att sopsäckarna skall lossna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida