fredag, januari 05, 2007

En besvikelse - och "a slip of the tongue"?

I går tog jag ett rejält fotbad, med påföljden att mina fötter blev släta som en babyrumpa. I morse tog jag en dusch och tvättade håret. Sålunda ren och fräsch från topp till tå begav jag mig i väg till massage. Jag hade beställt en och en halv timmes klassisk svensk helkroppsmassage. Jag var inställd på en nära-paradiset-upplevelse. Jag satt och väntade tills det var min tur. Inget hände.

Jag ringde till min massör på hennes mobil. Kvinnan som skulle massera mig var sjuk. Hon hade försökt få tag i mig för att meddela det, men jag fick aldrig något besked om det. Nu får vi bestämma en ny tid för min massage.

Det var väl inget särskilt med detta, om det inte vore för en sak som hon sade - kanske lite ogenomtänkt. Hon sade sig vara beredd att sänka priset med 50 %. Det tänker jag inte gå med på. Varför skall hon få mindre betalt för att hon fick ställa in p.g.a. sjukdom? Det hade varit ett annat läge om hon bara hade glömt bort tiden. Men sjuk kan ju vem som helst bli. Jag tänker betala fullt pris när det blir dags. Jag hade ändå andra ärenden inne i sta'n, så jag kan inte begära skadestånd för onödiga bilkostnader. Om hon skulle vara lika onödigt snäll mot alla sina kunder som hon tänkte vara mot mig, så skulle hon snart få lägga ned sin verksamhet. Har jag rätt eller har jag inte fel?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida