torsdag, januari 25, 2007

Oh, God

En annan gång brände jag tio CD-skivor med låtar som på något sätt handlar om Gud. Till ett av de albumen fixade jag detta omslag (Detalj ur Rembrandts "Jesus and the adulterous woman"):

Mina tio största favoriter bland alla dessa låtar är just nu dessa (Samma förutsättning: ingen vokalist/grupp får förekomma mer än en gång):
1. Beach Boys: God only knows
2. Mick Jagger: God gave me everything
3. Rebecca St James: Breathe
4. Elvis Presley: How great thou art
5. U2: In God's country
6. Jennifer Knapp: Undo me
7. Johnny Cash: Why me Lord
8. Jaci Velasquez: Lost without you
9. Helen Baylor: Lord, you're holy
10. Rachael Lampa: Free

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

John Lennons "God" för oss ateister.

6:43:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Du har en poäng där. Jag tyckte den texten var väldigt smart - när jag var ateist.

9:00:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida