onsdag, januari 24, 2007

Zorny

För en del år sedan brände jag tio CD-skivor med låtar enbart framförda av kvinnliga artister. Till varje CD hittade jag på var sitt omslag. En av skivorna blev utrustade med detta snygga omslag - en detalj ur den store mästaren Zorns "Reflexer". (Hela målningen kan du se här.)
Om jag nu skulle göra en tio-i-topp-lista över mina personliga favoriter från dessa tio album, så skulle den listan - i dag - se ut så här (Förutsättning: ingen sångerska/grupp får förekomma mer än en gång):
1. The Ronettes: Be my baby
2. Iris DeMent: Wasteland of the free
3. Dusty Springfield: The look of love
4. Sinéad O'Connor: Nothing compares 2 U
5. Aretha Franklin: Chain of fools
6. The Pointer Sisters: I'm so excited
7. Cher: I found someone
8. Maria McKee: Show me heaven
9. Anne Linnet: Tusind stykker
10. Lill Lindfors: Du är den ende

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grymt! Bra idé också, jag borde nog göra en egen cd i samma stil.

9:08:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Tack!
För resten var jag tvungen att gå in och ändra. Jag hade valt fel bit med Maria McKee. Det är ändrat nu.

5:38:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida