lördag, november 18, 2006

Gnälliga grannar?

Någonstans såg jag en restaurang göra reklam för sig med ungefär följande motivering: "Gnälliga grannar? Ha förfesten hos oss!" Så trött jag blir. Här utgår man alltså från att grannarna har fel. Det är de som festar som skall bestämma var ribban skall ligga. Om grannarna inte tycker det är så kul att lyssna på intelligensbefriat flams och trams från töntiga fyllesvin, så är det alltså grannarna som skall skuldbeläggas. Ur led är tiden.

Jag minns när jag var yngre och skulle festa. Då var begreppen "förfest"och "efterfest" nästan inte uppfunna. Vi hade skoj ändå. Vad är det med dagens ungdom? Varför måste de tänja på varenda gräns? När kommer förfest nr 1, 2 och 3? När dyker efterfest nr 1, 2 och 3 upp?

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du hör ju uppenbarligen till gruppen gnälliga grannar. Ni är skit allihopa och ska inte bo i samhällen utan ute i någon jävla skog. Skitfolk. Våga bara knacka på min dörr.

1:19:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Zzzzzzzzzzzz...

8:12:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida