onsdag, november 15, 2006

Politiker värda sina löner?

Den otroligt flitige och påhittige Stationsvakt skrev om riksdagsledamöternas löner. Ja, nog skulle jag vara mer än nöjd om jag hade fått 39.700 kr i månaden. Så här ser det nämligen ut i riket. Slutsats: om riksdagens ledamöter skall känna efter, in på bara skinnet, hur det är att leva som medel-Svensson, så får de allt krympa sina löner ännu mera. (Inom parentes: jag sitter med i styrelsen för en förening där vi styrelseledamöter får 900 kr per person och år för allt arbete vi gör. Om jag i stället hade suttit med i styrelsen för t.ex. Skandia...)

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Den där genomsnittskartan var inte kul att se. Jag får ta mig en bit närmare nordpolen för att närma mig snittet.

8:20:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Nej, jag håller med dig.
Alla borde ha den genomsnittslön man har i Stockholmsområdet, kan jag tycka.

9:02:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida