torsdag, november 16, 2006

Icke passande?

Nu hände det igen på bussen hem från jobbet. En förståndshandikappad kvinna fällde kommentarer till och om de andra passagerarna i bussen. Hon sade till en kvinna att hon hade snygga skor, hon undrade om hon skulle få någon fin julklapp i år, hon frågade mig vilken bok jag läste på bussen etc. Och så bad hon om ursäkt för att hon höll på att ramla över mig när bussen gjorde plötsliga svängningar. Sedan satte hon sig ned bredvid mig och började "konversera". Jag tycker det är ganska trevligt. Många förståndshandikappade är ju så rättframma och ofta glada. Mongoloida som åker buss är också ofta så där glada och spontana - i alla fall mot varandra.

Jag minns att jag har bloggat om detta tidigare och tycker likadant fortfarande: det hade varit spännande att våga fälla så där positiva kommentarer till höger och vänster när man åker t.ex. buss eller tåg. "Oj, vilken snygg jacka du har!" "Åh, vad du är vacker!" "Du milde, vilken mysig röst du har!" "Ah, jag gillar dina skor!" etc.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida