lördag, augusti 12, 2006

Livekonsertsamspel

Nu provar jag att blogga i sängen. Det känns lite krystat. Det är lättare att använda det extra tangentbordet och den extra musen. Nåväl, nu måste jag skriva något med någorlunda substans i alla fall.
En annan bloggare skrev om en konsert. Det fick mig att tänka på publikens betydelse. En livekonsert blir s.a.s. sällan bättre än publiken, skulle jag tro. Om musikerna märker att åhörarna "är med på noterna", så märks det i sin tur på de musicerande. Det är definitivt ett samspel, en fråga om att vara "på samma våglängd". De bästa konserterna jag har varit på hade en publik som blev alldeles "i gasen" - utan att sabotera det hela. Ibland kan ju vissa personer bli på tok för mycket p.g.a. för stort alkoholintag eller så, men då har de ju egentligen inte på konsert att göra. Nej, den bästa publiken är den som får artisten/-erna att känna sig gudabenådade och alldeles underbara.
Sura kommentarer till denna post kommer att raderas...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida