torsdag, augusti 10, 2006

Lite genant

På min arbetsplats finns det en kvinnlig kollega som ibland är som ett plåster inpå mig. Jag har försökt att vara tydlig: Jag är inte intresserad. Men det biter liksom inte. Hon är alltid efter mig. Jag kan inte anklaga henne för sexuella trakasserier, eftersom hon aldrig gör några sådana anspelningar. Men hon visar bara alltför tydligt att hon tycker jag är snygg och spännande. När jag går på lunch, så går hon på lunch. När jag skall läsa tidningen, så vill hon ha i gång ett samtal om någon notis i den. Etc. Så där håller det på. Ganska harmlöst, men ändå.
I dag hade jag på mig en kortärmad skjorta i något sidenliknande material som hon blev nästan galen i. Hon måste bara känna på kvaliteten. Alltså: jag är inte intresserad av henne. Men jag vill ju inte vara otrevlig eller oförskämd mot henne. Lite jobbigt är det. Och lite genant.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida