söndag, juli 30, 2006

Roligt?


Den här filmen blev en mindre besvikelse. Det är evigheter sedan jag såg Mupparna senast. Mina förväntningar var högt ställda. Jag mindes "The Muppet Show" som ett mästerverk. Att nu se den här långfilmen blev ingen riktig hit. Jag är också beredd att ge den en trea.

Men det finns stunder då jag skrattar högt åt vissa skämt i denna film. Och det får mig att fundera på något annat. Vad är det som gör att jag finner engelsk och amerikansk humor roligast? Kan det bero på tillvänjning? Ärligt talat: hur många har sett en rolig tysk TV-serie? Eller en fransk? Eller en indisk? Eller en syriansk? Eller en iransk? Etc.
Finns de över huvud taget? Produceras de? Eller är det så, att det finns hur många som helst - men vi får aldrig kännedom om dem? Det här ger upphov till en annan bloggpost om indoktrinering. Mera om det senare.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida