fredag, juli 28, 2006

Får ihop får

Under vår makalösa Skottlandsresa sommaren 2003 körde vi bl.a. runt på Skye. Där blev vi vittnen till ett skådespel med en gubbe, en flock får och ett par border collies.
Fascinerande att skåda. Utan hundarna hade fåraherden inte haft en chans att kunna leda fåren dit han ville ha dem. Border collies påstås ibland vara de smartaste av alla hundar. När jag såg det här blev jag beredd att hålla med.
Men det var en sak som gjorde mig irriterad. Den gamle mannen slog ett par av fåren onödigt hårt med en käpp. Det var nära att jag gick ner till gubben och ryckte käppen ifrån honom.

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Gräset är faktiskt grönare på andra sidan. Snygg bild!

2:51:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack! Men jag är skeptisk... Vi måste odla vår trädgård - så kan gräset bli grönare på vår sida.

5:46:00 em  
Blogger Ola Claesson sa...

"Gräset är alltid brunare på andra sidan", med den här sommaren...

2:39:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida