onsdag, juli 19, 2006

Med förenade krafter

Jag vet inte om jag har någon allvarlig störning, men jag tycker att "Allsång på Skansen" är rätt OK. Jag gillar när generationsklyftor överbryggas - när gamla och unga enas i t.ex. allsång. En gång nämnde jag denna min svaghet för en kultursnobb och jag menade, att det vore rätt så käckt om "Allsång på Skansen"-konceptet kunde överföras till några flera fenomen. Han höll inte med. Han tyckte väl att jag var alltför populistisk, publikfriande och inställsam. Vad är det med vissa kultursnobbar som gör att de vill ha så lite som möjligt med vanligt folk att göra? Varför vill de inte överbrygga klyftor?

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Janne A sa...

Jag vet inte, men ibland tror jag att vissa kulturnissar helt enkelt inte klarar av underhållning. Är det kul så måste det också vara dåligt, i alla fall kulturellt undermåligt.

10:05:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, du har antagligen rätt. Men det är inte helt kristallklart, detta. När det gäller viss s.k. buskis är jag beredd att hålla med snobben. När man försöker göra sig rolig med hjälp av töntiga byfånar och underlivs- och kissåbajshumor då är jag inte med längre. Sån't tycker jag aldrig är roligt, men bevisligen finns det ganska många som skrattar åt det. Konstig uppfattning om humor.

12:54:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida