onsdag, juni 28, 2006

Dåre på Åre

Det var sommaren 1989. För nästan exakt 17 år sedan bodde vi i en scoutgård nära Åreskutan. En kväll var jag lite less på att vara social hela tiden. Jag gick iväg solo upp på berget. Då tog jag denna bild:
Tanken var väl ganska käck. Det skulle bli en sorts bevis: en "Jag var där-bild". Men kameran ville s.a.s. inte vara med hela vägen. Det fungerade inte med bra skärpa på både skyltarna och armbandsuret. Nå, klockan var kanske runt åtta på kvällen. På samma promenad fick jag syn på en stor älgko. Hon var väl hundra meter bort och jag bara hoppades att hon inte skulle se mig. Om hon hade gått till anfall, så hade jag troligen inte haft en chans.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Bloggblad sa...

Med dagens teknik är det väl inte så svårt att åstadkomma "jag var där"-bilder utan att resa sig från datorn?

6:35:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Nej, men så bedräglig vill inte jag vara.

8:03:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida