tisdag, juni 27, 2006

Tystad av idioter

Läste om EvaEmma Andersson, som nu har slutat skriva krönikor. I sin sista krönika tog hon några exempel på mejl som hon fått det senaste året. Det är beklämmande läsning. "(...) i fängelse din cp-störda jävla feta slyna med psykiska problem" och "Du äcklar mig om jag möter dig någon gång ska jag fimpa en cigarett i ditt öga" och "Såg dig på tv för ett tag sedan och du är så fuuuul!" är tre exempel på denna lysande retorik (Ironi).
Man kan undra hur de är - personer som skickar sådana mejl. Om de ö.h.t. tänker, så tänker de väl med reptilhjärnan. Visst, man kan ha väldigt olika åsikter, men man bär sig inte åt på det viset mot personer vars åsikter man ogillar eller t.o.m. avskyr. Antagligen handlar det om människor med misslyckade liv, personer som känner sig grundlurade, individer fulla av hat mot alla som i deras tycke har nått oförtjänta framgångar o.s.v.
Jag tycker det är bedrövligt när skribenter av olika slag känner sig tvingade till tystnad p.g.a. sådana mentala kackerlackor.

2 kommentarer:

Blogger Bloggblad sa...

Då får jag väl vara glad över att jag fått ett par ytterst välskrivna hatinlägg hos mig...

6:34:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, det fattar jag inte. Du som skriver så trevligt. Inte tycker jag att dina kommentarer är elaka.

8:04:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida