torsdag, juni 01, 2006

Proportioner?

Jag läste några andra bloggar om att en del fildelare nu hade fått besök av polisen. Man börjar undra hur många personer som är kriminella genom fildelning. Det måste bli en ansenlig samling. Om polisen skulle gripa alla för fildelning misstänkta, så kan polisen inte hinna med någonting annat. Vad är så kriminellt med att tipsa om bra låtar och snygga videosnuttar? Är jag alltså kriminell varje gång jag länkar till You tube? Är det så lagen skall tolkas? Skall de som jag tipsar om känna sig kränkta eller vad? Jag tycker tvärtom de skall känna sig hedrade, alla de sångare, skådespelare etc. som jag länkar till. Jag hoppas väcka intresse för deras konst. Jag tror t.o.m. att jag kan dra mitt lilla strå till stacken för att några fler personer skall köpa CD-album, DVD-filmer m.m. med dessa kreatörers skapelser.
Ack, ack. Snacka om att sila mygg och svälja kameler. Grip i stället alla börshajar och andra svindlare - vilka de nu är - som har lurat hela svenska folket på pensionerna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida