tisdag, maj 30, 2006

Kvinnorna överlägsna

Nu har jag äntligen fått tag i "Dubbeltrubbel" - en dubbel-CD med text och musik av Olle Adolphson. Olika svenska artister tolkar Olle mer eller mindre snyggt. Om jag nu får tycka något, så vill jag först och främst hävda att det här är kvinnornas CD. Herrarna ligger långt i lä. Vilka damer sedan... Eva Dahlgren, Charlotte Berg, Rebecka Törnqvist, Frida Hyvönen, Kajsa Grytt, Sara Isaksson och några till. Och så Sofia Karlsson! Suck, vilken röst den kvinnan har... Jag blir rörd till tårar när hon sjunger "Helga Andersson".
Den enda invändningen jag har mot detta dubbelalbum är denna: Skippa herrarna, killarna och männen. De är mediokra hela högen här. Låt damerna, tjejerna och kvinnorna ta över. Låt flera komma in i gänget. Ge frågan till Anne-Lie Rydé, Lill Lindfors, Viktoria Tolstoy, Louise Hoffsten, Helen Sjöholm, Jeanette Lindström och Jenny Silver - till att börja med... Du milde, så många go'a sångerskor vi har i det här landet - när man tänker efter!

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Sofia Karlsson är bäst!

9:54:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, vilken stämma! Bedårande.

12:32:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida