torsdag, mars 04, 2010

Det kom ett föreningsbrev...

Jaha. Vad skall man säga? "Nära skjuter ingen hare"? "Så nära men ändå fjärran"?

Jag gjorde ett Mensa-test för knappt en månad sedan för att s.a.s. få svart på vitt en gång för alla. I dag kom testintyget.

Jag platsar inte i Mensa, men jag är inte särskilt ledsen för det. Ty jag var väldigt nära. Utan att avslöja allting, så kan jag meddela att "Testtagarens resultat är högre än det hos 97 % av befolkningen". Jag hade 39 rätt av 45 möjliga.

En sak till: Lita inte på diverse IQ-test därute på nätet. Lita inte heller på diverse böcker med IQ-test. De inger ofta falska förhoppningar. Enligt vissa tidigare test skulle jag ha en IQ någonstans mellan 138 och 152. Det kan jag glömma. Jag tror, att man bara kan lita på Mensas test.

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Anonymous Thomas O. sa...

Om jag hade låtit bli att slarva en gång, tvingats backa, radera och rätta till, så hade jag nog hunnit med ett rätt till och kunnat bli medlem! The story of my life...

4:14:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida