fredag, december 12, 2008

Ej efterfrågat brev

Häromdagen fick jag ett brev från Moderaterna. Det blev liggande. Nyss öppnade jag det. Innehåll: en lokal riksdagsledamot försöker med detta brev få mig att bli moderat. Där hugger han i sten.

Man kan ju undra till hur många personer detta brev har skickats. Och varför fick just jag det - men inte min fru? Kuvertet har ett nummer - utskicket har kanske gått ut till hundratusentals mottagare. Hur har urvalet gjorts? Har någon IB-liknande organisation gjort bedömningen att jag är en presumtiv moderat? Sorry - det är fel. Den riksdagsmannen slösar med pengarna.

2 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Förmodligen har du dessutom redan betalt portot via skatten. Men vad har du emot Reinfeldt och grabbarna? :-D

8:09:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Det mesta.

8:32:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida