torsdag, december 11, 2008

Dagens gnäll

Vad är det som gör att man ständigt blir avbruten när man har himla mycket att göra? I dag var det så på jobbet. Jag hade hur mycket som helst att göra och just då skulle f-n och hans mormor störa på allehanda sätt.

Det är ungefär som när man är ute och kör bil på någon landsväg. Man kan ha kört i en mil utan någon trafik. Men just när man skall försöka köra förbi en cyklist så blir det möte exakt i jämnhöjd, så att man måste sakta ned för att över huvud taget kunna passera cyklisten. Eller så hamnar man bakom en ohyggligt slö förare och när det inte är någon mötande trafik tänker man köra om... men vad händer då? Jo, då blir det kurva eller backe och omöjligt att köra om. Någon av Murphys lagar?

Åter till jobbet: Vad är det som gör att folk inte kan respektera tider? Jag har bloggat om detta tidigare, men det finns alltid anledning att tjata om det. Om någon butik el. motsv. öppnar kl. 9:00, så är det alltid någon stolle som är där och rycker i dörren kl. 8:55. Om butiken stänger kl 20:00, så är det alltid något stolpskott som "bara" skall handla lite kl. 19:55 - men vimsar runt planlöst och förvirrat till kl. 20:10.

Ibland blir jag så trött på folk att jag skulle kunna tänka mig att bära en "pin" med texten "Håll dig undan! I dag är jag folkilsken."

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida