lördag, oktober 11, 2008

Kära Cher

Det är bara snobbar som inte gillar Cher. Här följer lite "onödigt vetande".
Visste du, att Cher sjöng "backup" på bl.a.
The Crystals' "Da Doo Ron Ron"
The Righteous Brothers' "You've lost that lovin' feelin'"
The Ronettes' "Be my baby".
Respekt.

För mig är hon där högst uppe på toppen bland alla kvinnliga rockartister. Och hennes version av "Love hurts" är gudomligt bra.
Nyligen läste jag att hennes "pojkvän" har lämnat henne - och att hon är väldigt deppad för det. Strunt i det, Cher. Livet har så mycket annat att ge.

Etiketter: ,

5 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Med all respekt för Chers sång (jag gillade henne när hon var med Sonny), tycker jag omgivningen i den här låten är väldigt bombastisk. Over the top, som det väl heter på nysvenska.
Jag föredrar nog Emmylou Harris och Gram Parsons lite mer avskalade version:
video.aol.com/video-detail/gram-parsons-love-hurts-with-emmylou-harris/397736212
(Där man dessvärre måste klicka bort ett par pop up-fönster).

12:58:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ett favoritcitat av Cher, som skulle ta emot något fint pris (minns inte vilket), och utbrast:
"Och jag som inte har en anständig trasa att ta på mig!"

1:15:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

jah hollis: Det finns få artister som går i land med bombastiska covers. Cher var en av dem.

crister: Hon hade dessutom humor och självdistans.

5:35:00 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Är det verkligen bara snobbar som inte gillar Chers musik? Då är jag ute ur snobbgarderoben. Att hon är underhållande i intervjuer håller jag med om, men det gör inte hennes musik bättre.

4:36:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

ola: Ställ dig i skamvrån. Cher hade en helt unik röst som jag gillar. Min åsikt är din lag ;-)

6:36:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida