fredag, oktober 10, 2008

Liten bok

Det är alldeles självklart för mig att alltid ha en liten anteckningsbok med mig. Jag tänker: Man kan aldrig veta när det helt plötsligt finns anledning att anteckna något. Därför har jag alltid (när jag är påklädd) en sådan liten anteckningsbok och en penna med mig - överallt och alltid. Nu har denna lilla bok blivit så sliten och nött att jag blev tvungen att köpa en ny. Bland de gamla anteckningarna fann jag denna lapp:

Vad står det? Jo: "Dylan Thomas [korstecken] i Laugharne" och därefter:
"Time held me green and dying
Though I sang in my chains like the sea".
Dessa två dunkla rader avslutar dikten "Fern Hill". Det kan du kolla t.ex. här.
Var kan jag då ha befunnit mig när jag skrev ned detta citat? Jo, en ledtråd får du här. Jag befann mig alltså här.

Så här ser min nya lilla anteckningsbok ut i nyköpt och fräscht skick:


14 kr och 50 öre kostade den. Så har jag varit på sta'n och shoppat i dag...

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger Janne A sa...

Ha! Min anteckningsbok är praktiskt taget identisk.

7:33:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Sic! Man måste ha en sådan.

7:49:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida