söndag, oktober 26, 2008

En helt omodern scen

Jag lånade hem "Prinsessa på vift" i tron att jag inte hade sett den. Oops - jag hade visst sett den. Så bestående intryck hade den alltså gjort på mig - inte. Men nu när jag snabbspolar igenom den, så känner jag ju igen varenda scen.

Den här bilden är hämtad ur en scen som absolut inte görs nuförtiden. Vart tog den där charmiga oskuldsfullheten vägen? Här ser vi således Audrey Hepburn spela prinsessa på vift. Hon är i Rom och vaknar upp i en ungkarlslya, bebodd av en journalist - som spelas av Gregory Peck. Efter ett kort samtal efter uppvaknandet drar hon slutsatsen att hon har sovit i samma rum som han och till råga på allt i hans pyjamas. Här har hon precis - på ett helt oskuldsfullt sätt - sagt: "So I've spent the night here... with you?":
Obetalbart gulligt.
Vill du se en trailer? Klart du vill.
Här har du en.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida