fredag, september 19, 2008

Veckohandla - ett h-e

Våjjne våjjne, vad det är tradigt att veckohandla. Det kryper inuti mig när vi skall handla för hela veckan och halva sta'n har valt samma butik och samma tid för att storhandla. Trångt och stressigt. Alla har bråttom. Var och en tror att just h*n är viktigast på hela Jorden. Alla försöker göra smarta val. Vissa tror att de är smartare än alla andra. De flesta skall skynda vidare. Medan vissa andra tror att de har hela nästa vecka på sig. Jag hamnade bakom en kvinna som skulle handla potatis och hon valde varenda potatis med kolossal noggrannhet. Det tog en evighet för henne att fylla en normalstor plastpåse avsedd för potatis. Efter kom jag, märkbart irriterad, tog skopan och fyllde påsen på nolltid. Blä. Ibland känner jag mig allergisk mot folk. Kan man inte få boka hela butiken för sig själv?

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida