onsdag, september 03, 2008

En fullständigt tillintetgörande recension

Jag gillar litterära lustmord när de är berättigade. Kanske är jag lite sadistisk, men jag tycker att författare som skriver uselt skall ha recensioner därefter. Således: jag länkar härmed, med skadeglädje, till denna intellektuella avrättning - med denna makalösa slutkläm:

"Jag kan inte förstå att ens den mest vidriga formen av kommersialistiska intressen skulle vilja publicera denna rappakalja. Att kräva att den skulle gå i makulatur är inte tillräckligt - jag skulle vilja att förlaget dessutom planterar nya träd som kompenserar den miljöskada boken gjort i form av bortkastad pappersmassa. Och ger mig timmarna tillbaka av mitt liv när jag läste den. Men dessa offrar jag gärna om jag skulle kunna få någon annan levande själ att undvika denna bok. För att sammanfatta det kort: maken till skit har jag aldrig tidigare läst."

Skämmes, ni svenska bibliotek som har köpt in denna dynga för skattepengar!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida