torsdag, september 04, 2008

En blivande megastjärna?

Det känns bra att jag har yngre kollegor som håller mig uppdaterad. (Tack, om du läser detta! Jag skall tacka dig på jobbet också.) Annars hade jag kanske missat Nicole Atkins. Hon är hur bra som helst. Detta är ett smakprov ur hennes album "Neptune City". Just den här videon skulle kunna ha varit en video till en Tom Waits-låt, med tanke på de övriga som figurerar i bild.
När jag hör henne sjunga kommer jag att tänka på flera olika sångerskor på samma gång. Duffy, P. J. Harvey, Chrissie Hynde och Debbie Harry är de jag först kommer att tänka på. Sedan kan man lägga till ett uns Regina Spektor och ett kryddmått Grace Slick. Men ändå är hon sin egen. Jag hoppas att Nicole Atkins kommer att gå riktigt lååångt.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida