onsdag, juli 16, 2008

Låt mig få vara asocial

Lite apropå förra posten: Ibland blir jag så oerhört trött på folk. Jag blir rent asocial och vill inte träffa någon. Folksamlingar skyr jag då som pesten. Häromdagen tänkte jag, att det borde bildas en förening FFFA - Föreningen För Folksamlingars Avskaffande. Där skulle jag genast bli medlem. Vi skulle givetvis aldrig träffas.

Vi skulle ha vissa privilegier. Vi skulle t.ex. kunna utrymma en hel arena när någon viktig match spelas - bara för att vi skall kunna se matchen i "splendid isolation". Likadant med s.k. shopping. Harrods i London skulle således tömmas på folk - bara för att vi skall kunna gå där i lugn och ro och helt för oss själva se, lukta, klämma och känna på allt möjligt. Etc.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Jag vill vara med! Kan ibland bli tokig på folk som ständigt ska bo i ens näsa (så att säga). Och vill man ha lite egentid får man höra "Varför är du tjurig? Tycker du inte om att ha skoj?". Måste man verkligen få bekräftelse hela tiden? Kan man inte ha kul på egen hand? Kan man inte njuta av lugn och ro?

9:55:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Precis. Egentid är skumt. Om man vill vara för sig själv har man tydligen någon störning.

11:41:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida