onsdag, juni 18, 2008

Förkortad lånetid - och lite om FRA

Det är en stressfaktor att låna hem böcker från biblioteket när många andra vill låna samma böcker. Nu är jag tvungen att lämna tillbaka den här boken innan jag ens har skummat igenom den, eftersom jag har så många andra böcker på gång. Det är så irriterande att lånetiden blir kortare när boken är mycket efterfrågad.
Men det kanske är lika bra det - när det gäller den här boken. Vad skulle FRA tänka om de fick reda på att jag har denna bok hemma hos mig? Blir jag hämtad till förhör? Är jag misstänkt för samröre med nazister? Hela denna cirkus med FRA och paranoian runt terrorism är absurd. Man kommer inte åt terrorism med sådana metoder. Man måste vara mycket smartare än så.

Nåväl. Någon gång i framtiden - när nyhetens otåliga behag har lagt sig - skall jag läsa denna bok. Och jag skall försöka förlänga lånetiden, he, he, så att jag kan smälta boken i lugn och ro. Låt dem bara gå på, jag klarar mig nog ändå.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida