lördag, maj 03, 2008

Tre bilder från en strand

Nu blir det tre bilder och lite om vad förflyttning och beskärning kan göra.
Först en panoramabild från en strand:
Här har jag förflyttat mig, vid samma strand, endast några meter i sidled:
Samma bit av stranden kan också se ut så här:

Visst gör det skillnad? Det är inte helt likgiltigt hur man håller kameran eller hur man beskär bilden efteråt. Jag tycker, att de här tre bilderna förmedlar olika känslor. De är inte helt utbytbara.
(Copyright: Thomas O.)

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Intressant. När du tog bilderna misstänker jag att den översta var den du trodde skulle bli snyggast, men i själva verket - enligt mig - är den understa häftigast. Mer detaljerad och dessutom blir fågeln en bra detalj när du kommer närmare och får mer "kontakt" med den. Snygga biler alla tre dock.

5:33:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Jag tackar och bugar. Dessutom är vi löjligt överens!

10:03:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida