onsdag, april 30, 2008

En bedrövlig historia

Det här med den österrikiska familjen där mannen samtidigt var far och morfar till sju barn... Jag kan knappt sluta tänka på det konstiga i hela historian. Hur kunde mannens fru leva och bo under samma tak utan att misstänka något? Att grannarna inte märkte någonting är kanske inte så konstigt. Jag menar: vad vet vi egentligen om våra grannar? Jag kanske har en hustrumisshandlare som granne utan att jag har en susning om det. Jag kanske har en satanist som granne utan att jag har anat något. Vad vet man egentligen om andra människor som man inte lever tillsammans med? Men detta med frun...

Hon måste väl antingen vara gravt förståndshandikappad eller inblandad? Om hon har IQ noll badboll, så är det kanske inte så konstigt om hon inte har märkt något. Men om hon är normalbegåvad - hur i all sin da'r kan hon då ha levt i 24 år tillsammans med den mannen utan att misstänka något? Och om hon har misstänkt något - varför har hon då inte polisanmält? Hon måste väl ha undrat varför han gick ner i källaren så ofta? Smög hon aldrig ljudlöst efter honom ner i källaren en enda gång under dessa 24 år för att spionera lite? Etc.

Den här fruktansvärda händelsen är så svår att greppa att jag känner mig ställd.

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nej så är det naturligtvis. Att hon skulle vara 100% klar i knoppen och samtidgt 100% omedveten om vad som hände är 100% osannolikt. / jö

2:57:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida