lördag, maj 03, 2008

Dålig reklamfilm

I ett par tidigare poster har jag skrivit nedlåtande om dåliga reklamfilmer. Jag står fast. Det finns enligt mig alldeles för många dåliga reklamfilmer. Finns det ingen jury som kan gallra bort dem innan vi utsätts för dem? Den senaste riktigt dåliga reklamfilm jag kommer att tänka på är den som gör reklam för "40 år med Christer Sjögren". Kan det bli sämre? Den filmen visar på en intellektuell lättja som är enastående. För att göra den reklamfilmen krävs inte mycket mera än att visa några bilder ur artistens karriär och spela några snuttar ur hans repertoar. Och så ser man till att bilden aldrig vilar utan att det hela tiden är rörelse. Det behövs ingen egen tanke, ingen egen fantasi, ingen originalitet, inget nyskapande över huvud taget. Vips! så är filmen klar. En högstadiekid kan göra det lika bra.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

40 år med Christer Sjögren.
Låter som en mardröm.

8:03:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Hu ja. Men för många är det som en ljuv dröm. Det är i alla fall ett album som inte hamnar i min skivsamling.

11:13:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida