måndag, april 28, 2008

Vik hädan, djävul

Jag läser detta och försöker förstå. Jag kan inte fatta det. Här har vi en historia ur verkligheten, en historia som inte ens en författare med väldigt livlig fantasi hade kunnat hitta på - eller? Vad är det vi ser när vi ser bilden på den 73-årige mannens ansikte? Är detta en normal människa? Nej, det vägrar jag tro. Är det ondskan personifierad? Ja, kanske det. Åter igen: verkligheten överträffar dikten.

Man kan undra: var går gränsen för mänsklig ondska? Är det här? Kan det bli värre? Finns det några förmildrande omständigheter? Jag kan inte se en enda. 24 totalt förstörda år...

Nu väntar jag bara på att Leif Silbersky skall försvara honom. "Leffe" kan väl få det till att pappan/morfadern handlade i självförsvar, att det hela var en olyckshändelse - eller vad som helst.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida